Skip to main content

Geçtiğimiz hafta dijital pazarlama ve teknoloji dünyasında olup biteni yeni haftaya başlamadan sakin kafayla şöyle bir hatırlamak için haftanın öne çıkan haber başlıklarına bir göz atalım

İki yazdır sektörel toplantıların, söyleşilerin hatta dost sohbetlerinin vazgeçilmez girizgahı medya planlamacıların ve markaların can kurtaran bütçe sorunsalı bahaneleri olan seçimlerden mi yoksa ramazandan mı bilinmez geçtiğimiz hafta öncekilere göre nispeten sakin geçti diyebiliriz. Bu durum haftanın öne çıkan olaylarının sosyal medyadaki konuşulma hacimlerine de yansıdı açıkçası.

Zenginin malı züğürdün tweet’ine içerik oluyor

Somera verilerine göre hafta boyunca Twitter’da hakkında 387 defa paylaşım yapılan YouTuber Felix “PewDiePie” Kjellberg daha doğrusu Felix’in kendisini eleştirenlere yanıt vermek amacıyla çektiği video haftanın en çok konuşulanı oldu. Peki ne oldu da YouTube’da paylaştığı oyun videolarıyla tanınan 25 yaşındaki İsveçli böyle bir video çekme gereği duydu. Kısaca hatırlayarak haberin detayına bakalım. 2013 yılında 4 milyon dolar kazanan PewDiePie, geçtiğimiz yıl bu rakamı yaklaşık 7,5 milyon dolara çıkarmış paraya para demezken, İsveçli Expressen gazetesi ünlü YouTuber’ın gelirlerini yayınlayınca Felix’e söz hakkı doğdu. İsveçli yine kendi tarzıyla kendisini eleştirenlere yanıt niteliğinde bir video paylaştı. Felix, videoda sakin bir üslüpla insanların kendisinin ne kadar para kazandığına takılmamaları gerektiğini söylüyor ve zengin biri olmanın rahatlığıyla paranın gerçekten mutluluk getireceğini düşünmediğini ilave ediyor. Bu haberi hazırladığım an itibariyle 37 milyon 914 bin 473 abonesi olan kanalın sahibi Felix Arvid Ulf Kjellberg’in ilginç bir hayat hikayesi var. Okulunu bırakıp HotDog satmaya başlayan Felix’in YouTube’la tanışınca hayatı değişiyor. 2010 yılında YouTube kanalını açan Felix çoğunlukla Let’s Play videoları ile tanınıyor. Felix 2013 yılından beri YouTube’da en çok abonesi olan ve en çok kazanan isimlerin başında geliyor. Therichest.com’un Nisan 2015 tarihli haberine göre Felix’in kazancı 9 milyon doları buluyor. YouTube’un en çok kazananların sıralandığı aynı haberde üçüncü sırada kazancı 7,2 milyon dolar olan Zoella ilk sırada ise 13 milyon dolar ile DisneyCollectorBR kanalı yer alıyor.

İki dev 5G için güçlerini birleştirdi

Haftanın en çok konuşulan haberlerine dönersek; ikinci sırada bence de çok önemli bir işbirliği olan Turkcell ve ASELSAN’ın 5G konusundaki ortaklığı. Bu gelişme Twitter’da 384 defa paylaşıldı. İşbirliğinin ana hedefi, Türkiye’nin 5G teknolojisinde üretici ülke haline getirilmesi. Bu plan doğrultusunda iki yerli marka 5G yol haritası üzerinde çalışmaya başlıyor. Uluslararası standartlaşma süreçlerine birlikte katılım sağlayacak olan Turkcell ve ASELSAN, geliştirilecek ürünlerle yerel ve uluslararası pazarlarda ticari başarı için ortak çaba sarf edecek. 5G için milyarlarca dolar büyüklüğe ulaşacak patent pazarında da ülke olarak alacağımız payın artırılması amaçlanıyor. İşbirliği ile aynı zamanda Türkiye’de oluşacak teknoloji üretimi ekosistemine öncülük edilmesi hedefleniyor.

Hepsiburada’nın beklenen yenilikleriyle sonunda müşerref olduk

Haftanın üç numarası ise yine yurt içinden bir gelişme. Türkiye e-ticaret pazarının en önemli oyuncularından Hepsiburada.com uzun zamandır konuşulan ve beklenen birçok yenilik hayata geçirildi. Tasarım ve yazılım olarak yenilenen sitede Tavsiye Motoru ve perakende sektörünün kaçınılmaz dönüşümünü hızlandıracak olan Pazar Yeri platformu da devreye alındı. 6 aylık süre içerisinde 20 binden fazla geri bildirim toplanan, Beta versiyonu 6 milyon kişinin test ettiği siteye ilk etapta 100 binin üzerinde yeni ürün eklenmiş. Yol haritasında büyük hedefler olan Türkiye e-ticaret pazarı için de markanın kendisi içinde çıtayı yükseltecek güzel gelişmeler bunlar.

Özgür Uçkan’ı kaybettik

Haftanın öne çıkan diğer olaylarının sosyal medyadaki sıralamasına dair tablomuzu paylaşmadan önce Cuma akşam saatlerinde kaybettiğimiz hepimizin değerli hocası Özgür Uçkan’ı anmak isterim. Alternatif Bilişim Derneği ve Türkiye Bilişim Derneği üyesi Dr. Özgür Uçkan, sanat ve bilişim dünyası için çok önemli bir kanaat önderiydi. Aynı zamanda dijital çağda birey hakları konusunda önemli bir aktivist olan Uçkan, “E-Devlet, E-Demokrasi ve Türkiye” (2003) ve “Wikileaks: Yeni Dünya Düzenine Hoşgeldiniz” (2011) kitapları ile hazırladığımız içerikler için gerçek bir yol gösterici idi. İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi’nde bir çok ders veren Uçkan, akademik şapkasının dışında çeşitli firmalara yönelik bilgi ekonomisi, iş geliştirme danışmanlığı ve iletişim stratejisi hizmeti de sundu. Digital Age Haziran 2010 sayısı için verdiği röportajda; “Nasıl bir dünyada yaşayacağımıza biz bireyler karar vereceğiz. Devasa bir kamu-özel şirket ortaklığında mı, özel alanımızı kendimizin belirleyebileceği, farklılıkları ve çeşitlilikleriyle zenginleşen bir açık kamusal alanda mı?” diyordu Özgür Uçkan. O’nun o zaman için bile modası geçmiş ve üzerinde konuşulmasını iç karartıcı bulduğu mahremiyetin giderek içinden çıkılmaz bir hal aldığı dijital çağda bugün hepimizin O’nun vizyoner fikirlerine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğumuz bir gerçek. Nur içinde yat Özgür Uçkan.

Haftanın öne çıkan diğer haberlerinin sosyal medyada konuşulma hacimlerini sıraladığımız liste şöyle;