Skip to main content

İnfografiğin geleceğini veri görselleştirme otomasyonunun yükselişine bağlamak mümkün. Bu şekilde yazılımlar güçlenecek ve infografikler herkesin erişimine açılacak. İnfgrafik düşünce şeklini aslında baktığımız her yerde görüyoruz. Uzun zamandır infografiğin ana akım olduğunu teslim etmemiz gerekiyor. Buradaki mesaj açık: Tüketiciler hem bilgi almak hem de eğlendirilmek istiyor. Bununla birlikte insanlar da artık veriyi daha rahat ve akıcı şekilde anlayabiliyor. Örneğin, giyilebilir teknolojilerin hayatımıza girmesiyle veri görselleştirme yaygınlaştı ve bu cihazların topladığı verileri yorumlayan tüketiciler hayat tarzlarında değişikliğe gidiyor

İnfografiğin geleceğinde iki trend

İnfografiğin geleceğini yönlendirecek iki trendden bahsetmek mümkün:

  • İnfografik oluşturma araçlarına demokratik erişim
  • Sosyal yönden üretici görselleştirme

İnfografik oluşturma araçlarına demokratik erişim

İnfografik oluşturmak ve tüketmek için harcanan zaman, infografiklerin daha iyi anlaşılmasına neden olacak ve uygulayıcılar bu alanda rekabet ederek yenilikçiliğin peşinden gidecek. Bunun sonucunda da, kalite çıtası yükselerek daha kaliteli işler için talep artacak. Bununla birlikte insanlar daha nitelikli infografikler oluşturmaya başladıkça, bu da endüstriyi olgunlaşmaya zorlayacak.

Sosyal yönden üretici görselleştirme

Bu yaklaşım, geleneksel statik infografikler ile klasik interaktif ara yüzlerin birleşiminden meydana geliyor. Buradaki amaç, okurun infografikle daha anlamlı şekilde etkileşim kurmasını sağlamak. Burada veri ve görseller tüketicinin etkileşim kurmasıyla belirli aralıklarla güncelleniyor. Bu da, içeriğin sürekli bir tutarlılığa sahip olduğunu ve orijinal bağlam içinde güncellendiğini gösteriyor. Bu noktada ipucu olarak ise verilerin büyük şekilde kullanılması öneriliyor. Bu türden bir içeriğin dağıtım potansiyelinin ötesinde, markalar bu şekilde kullanıcı kazanabiliyor. Bunun için ise çeşitli anketler düzenlenip sonuçlar anında görüntülenebiliyor.

İnfografiğin geleceği” başlıklı yazı, Digital Age Ağustos 2014 sayısının İnfografik ekinde yer alıyor.