Skip to main content

Spor, otomobil, emlak, iş-finans-hukuk, sinema, teknoloji, müzik, yeme-içme, turizm, e-ticaret gibi kategorilerde PC, akıllı telefon ve tablet mecraları için Ocak – Haziran döneminin trafik değerlendirmesini aşağıdaki tablolar üzerinden aktarıyoruz

Kategorilere göre hazırlanmış tablolara tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.

IAB-Türkiye-Spor-kategorisi

IAB-Türkiye-Otomobil-kategorisi-1

IAB-Türkiye-Emlak-kategorisi

IAB-Türkiye-iş-Finans-hukuk-kategorisi-1

IAB-Türkiye-E-ticaret-kategorisi-1

IAB-Türkiye-Teknoloji-kategorisi-1

IAB-Türkiye-Müzik-kategorisi

IAB-Türkiye-Yeme-İçme-kategorisi-1

IAB-Türkiye-Yeme-İçme-kategorisi-1

IAB-Türkiye-Sinema-kategorisi

Bu sonuçlardan yola çıkarak, önümüzdeki dönem için teknolojideki gelişmelerin mobil internetin yaygınlaşmasına verdiği katkıyla birlikte dijital içeriğe erişimin artışına devam edeceği, internetin cihaz sınırlarından çıkıp giyilebilir teknolojilerle hayatımıza daha fazla işleyeceği söylenebilir.

Araştırma Hakkında

  • Veri kaynağı: IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Ocak 2015 – Haziran 2015 Raporları (6 aylık veri).
  • Araştırmada internet kullanıcısı tanımı; 12 yaş üstü, ayda en az 1 defa internete bağlanan ve Türkiye’de yaşayan bireylerdir. Real User verisi için bu tanım üzerinden düşünülmelidir.
  • Araştırmada yurtdışı kaynaklı olan, autorefresh ve/veya iframeler aracılığıyla oluşturulmuş sayfa gösterimleri dahil edilmemektedir.
  • Smartphone, Tablet ve Others platformlarında sadece araştırma dahilinde kodlu olarak ölçülen sitelerin verileri bulunduğu için sıralama da kodlu sitelerin sıralamasını yansıtmaktadır.

(NOT: Tablolardaki “RU” kısaltması “Real User” anlamında kullanılmaktadır)

“Online dünyada ilk 6 ayın trafik şampiyonları”, Digital Age Eylül 2015 sayısında yer alıyor.