Skip to main content

Anti-reklamcı duruşuyla ve orijinal içeriğiyle NewHive, yaratıcılığı ön plana taşıyor

Sanatçılar, yazarlar ve diğer yaratıcı gruplar için boş sayfa kullanımı çoğu zaman farklı yorumlanıyor. Sayfa boşluğu çoğu zaman tasarım aktörlerinde ‘sayfayı doldurma’ endişesi yaratıyor.

Ancak NewHive CEO ve Kurucu Ortağı Zach Verdin, boş sayfaya daha optimistik bakıyor. Verdin, boş sayfayı yaratıcı olasılıkların sonsuzluğunun bir sembolü olarak görüyor.

Twitter’ı kullanan ve kullanmaktan memnun olduğunu söyleyen Verdin, Twitter’ı bir tünelde hızlı düşüncelerin rastgele yer aldığı bir sosyal medya ağı olarak yorumluyor. NewHive ise tasarımında bu amacın tam zıttını güdüyor. “NewHive’ı boş beyaz ekran olarak görüyoruz. Sonsuz bilgi yığını ve kendini ifade etme dünyasında bir anlığına durdurma tuşuna basmak gibi.”

Resmi olarak Şubat ayında sunulan sosyal ağ NewHive, sosyal ortamda neredeyse her şeye meydan okuyor. Tumblr, Facebook ve Twitter’dan benzer öğeleri belirleyip seçen Ello’dan farklı olarak; NewHive’ın orijinal bir duruşu var. Sunulan yeni sosyal ağda içerik oluşturmaya çok önem veriliyor. Paylaşılan bu içeriğin kategorize edilmesi de pek mümkün değil.

NewHive’ı tanımlamak gerekirse; ondan kullanıcılara taşı-bırak (drag&drop) araçlarıyla web sayfaları oluşturmaya izin veren bir yayın platformu / sosyal ağ olarak bahsedebiliriz. Animasyonlu metin, müzik, GIF’ler, YouTube’lar ve diğer eklenebilir medya web sayfasına eklenebiliyor.

Kendi verisine sahip olmak isteyen kullanıcıları beklediklerini belirten Verdin, NewHive’ın para kazanma modelini şu şekilde özetliyor:

“Topladığımız bilgileri satmaktansa, inşa ettiğimiz araçlarla para kazanmayı tercih ediyoruz. Sunduğumuz bu araçlarda ne yapılması istendiğini kullanıcılara bırakıyoruz. Desteklediğimiz sanatçıların (sanatçılar, insanların satın almayı isteyeceği şeylerin üretimini gerçekleştiriyor) yanında sunduğumuz araçların taşıdığı güce inancımız tam.”

NewHive’ın arkasındaki konsept aslında 6 yıl önce kendini göstermeye başlamıştı. Oakland merkezli ekip, 2012 yılında kullanımı kolay web platformu oluşturmak üzere yakın çevresinden yaklaşık 100 bin dolar topladı.

Sosyal ağ kullanıcı sayısını paylaşmasa da, Verdin; ağın sunulduğu geçtiğimiz kıştan bu yana kullanıcı sayısı yaklaşık yüzde 15 oranında artış gösterdiği bilgisini veriyor.

Geleneksel anlamda anti-reklamcı duruşu olduğu belirtilen NewHive’a yakından bakmak için sizi şuraya alalım.

Kaynak: Fast Company

Çalışma: Oscar Rivero – NewHive