Skip to main content

Görsel odaklı sosyal ağ, daha çok kadınların ilgisini çekmeyi başarmışken; geçtiğimiz yıl erkekler, en hızlı büyüme gösteren kullanıcı grubu oldu

Erkek kullanıcılar, online’da kol saati araması yaptıklarında ekranda yalnızca kadın saatlerinin çıkmasından şikâyetçi. Artık 21’nci yüzyıl bu problemi yalnızca kötü bir anı olarak hatırlayacak.

Pinterest’in duyurusuna göre; saat arayan erkek kullanıcılar, artık yalnızca erkek saatlerini görüntüleyecek. Bu da görsel odaklı sosyal sitenin evrimleştiğine işaret ediyor.

Kullanıcılarının çoğunluğunu kadınlar oluştursa da erkekler, Pinterest’te en hızlı büyüme gösteren kullanıcılar oldu. Pinterest, her iki cinsiyet için de ilgili sonuçları göstermeyi amaçlıyor. Özellikle saatler gibi online alışveriş dünyasında ön plana çıkan ürünlerin aranmasını kolaylaştıracak.

Pinterest’te Yazılım Mühendisi Pei Yin, şirketin kılavuzlu arama teknolojisinde yaptığı değişiklikleri şöyle açıklıyor:
Pinterest’te çok sayıda arama yaptıysanız, çoktan arama sonuçlarının daha iyi olduğunu fark etmişsinizdir. Diyelim ki yeni bir saat arıyorsunuz. Pinterest üzerinde “saatler” (watches) araması yaptığınızda sonuçların daha çok kadın saatlerinden oluştuğunu görürsünüz.

Ancak şu anda erkekler de diğer erkeklerin pin’lediği ilham veren paylaşımları görebilir. Böylelikle ortaya çıkan arama sonuçları da aranılan öğe konusunda kendini daha yakın hissedebilir.

Yin’in açıklaması üzerine kullanıcılar, ayarlar bölümünde cinsiyetini belirttiği müddetçe benzer filtreleri, saç, ayakkabı ve sağlık konularında da kullanabilir.

TechCrunch’ın haberine göre; Pinterest’in ABD’li kullanıcılarının yüzde 71’i kadın. Şirketin son verilerine göre; sosyal siteye kayıt yapanların üçte biri erkeklerden oluşuyor. Pinterest, 2014 yılında erkek kullanıcılarının yüzde 73 oranında artış gösterdiği bilgisini paylaşmıştı.

Daha ilgili arama sonuçları, Pinterest’in büyümeye devam etmesine yardımcı olması bekleniyor. Şirketin değeri, Ekim 2013’te 3,8 milyar dolardı. O zamanlar, elde edilen gelir, çok önemli miktarda olmasa da şirket, 225 milyon dolar yatırım almıştı. Mayıs 2014’te 200 milyon dolar yatırım aldığında şirketin değeri 5 milyar dolara ulaştı.

Kaynak: The Guardian