Skip to main content

Sporu mobil cihazlardan takip edenlerin sayısındaki artışa karşılık, TV’den izleme gibi farklı mecralarda düşüş görüldü

Dijital spor medyası şirketi Perform, sporseverlerin medya tüketim alışkanlıklarındaki değişimi inceleyen Spor Medyası Tüketim Raporu’nu açıkladı.

Perform’un araştırmasına göre; Türkiye’deki aktif sporsever sayısında geçtiğimiz yıla göre az da olsa düşüş görülüyor. Önceki yıl farklı mecralarda spor içeriğini aktif olarak takip ettiğini belirten sporseverlerin nüfusa göre oranı yüzde 88 olurken, bu oran bu yıl yüzde 85’e geriledi. Oran, şu an Türkiye’de spor içeriğini takip eden, yani canlı ya da özet yayınları izleyen, spor haberlerini düzenli okuyup izleyen 21 milyonu aşkın yetişkin olduğunu ortaya koyuyor.

Sporu cepten takip edenler arttı

Raporla ilgili bir değerlendirme yapan Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, sporsever sayısının yanısıra spor içeriğinin tüketiminde kullanılan yöntemlerde de düşüş olduğuna dikkat çekti. Sadece, sporu akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlardan takip edenler ile radyodan dinleyenlerin oranında geçtiğimiz yıla kıyasla bir artış olduğunu belirten Uğurlu, “Mobil yayınların 2013’te yüzde 64 olan oranı bu yıl yüzde 68’e yükseldi. Radyodan dinleme oranı da yüzde 53’ten 56’ya yükseldi. Bu iki platform dışında, yerinde ya da TV’den izleme gibi farklı mecraların oranlarında düşüş kaydedildi” şeklinde konuştu.

Perform Türkiye’nin yayımladığı çalışmanın üzerine tıklayarak; yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.

Türkiye'de spor içeriği tüketimi infografiği_